E-simkaart instellen (Android)

E-mail met QR-Code #

Je ontvangt je nieuwe e-sim via email. Scan met je telefoon de QR code uit de mail om de nieuwe e-sim te activeren.

Van: noreply@kpn.com <noreply@kpn.com> 
Verzonden: woensdag 8 oktober 2025 06:52
Aan: ~~~
Onderwerp: Uw eSIM activatie gegevens (1~~~~~~~~~) Klantreferentie: [~~~~~~]

Geachte heer Van Trigt
Jouw telecombeheerder heeft voor je een simkaartvervanging naar eSIM aangevraagd. 
In deze e-mail vind je de gegevens om je eSIM in gebruik te nemen. Volg onderstaande instructie om je e-sim te activeren. 
Daarbij heb je de QR-code uit deze e-mail en de door jouw telecombeheerder verstrekte activatiecode nodig. Let op! Je activatiecode is niet hetzelfde als je pincode voor jouw simkaart. 

Instructie: 
iOS (iPhone): 
- Open de e-mail met de QR-code op een computer, zodat de QR-code zichtbaar is. 
- Verbind jouw iPhone met Wifi, zodat de iPhone een internetverbinding heeft. 
- Voer de volgende stappen uit op je iPhone: 
1. Ga naar Instellingen. 
2. Open Mobiel netwerk. 
3. Kies Abonnement toevoegen. 
4. Scan de QR-code. 
5. Voer je bevestigingscode (activatiecode) in. 

Android (Samsung en overige): 
- Open de e-mail met de QR-code op een computer, zodat de QR-code zichtbaar is. 
- Verbind jouw smartphone met Wifi, zodat de smartphone een internetverbinding heeft. 
- Voer de volgende stappen uit op je smartphone: 
1. Ga naar Instellingen. 
2. Open Verbindingen. 
3. Kies SIM-kaart beheer. 
4. Klik op + Nieuw abonnement toevoegen. 
5. Ga naar Toevoegen met QR-code. 
6. Scan de QR-code. 
7. Voer je bevestigingscode (activatiecode) in. 

Je eSIM is binnen een paar minuten actief. Het kan hierbij helpen om je telefoon opnieuw op te starten.
Meer weten? Check onze website: www.kpn.com/esimzakelijk 
Zie je geen QR-code hieronder? Kijk dan even in de bijlage van deze e-mail. 
 
Informatie over het abonnement	
Telefoonnummer:	~~~~~~~~~
Activatiecode:	Deze ontvang je van je telecombeheerder
Pincode:	0000
PUK-code:	~~~~~~

Met vriendelijke groet,
Team KPN Zakelijk
KPN Zakelijke Markt
KPN B.V. K.v.K. nr. 27124701, NL 009292056B01

Activatiecode #

De standaard activatiecode is: 0000

Probleem oplossingen #

Ik krijg mijn nieuwe e-sim niet geactiveerd

Controleer of bij de Android instellingen -> Mobiel netwerk -> de optie eSIM -> op Aan staat. Standaard staat deze optie namelijk op Uit.

Was dit antwoord nuttig?

  • Blij
  • Verdrietig
❤ 0 gebruikers vonden dit artikel nuttig (0 stemmen)

Details

Foto van Autheur:

Autheur:

Gijs Habets

Inhoudsopgave

Deel dit artikel: